środa, 13 sierpnia 2014

Trafny wybór

"Trafny wybór" to pierwsza książka Jaoanne Kathleen Rowling dla dorosłych. Każdy zna tą pisarkę z serii o Harrym Potterze. Tym razem napisała coś zupełnie innego! Kiedy książka trafiła w moje ręce, miałam dużo wątpliwości i trochę bałam się ją przeczytać.

Obawiałam się, że autorka po spektakularnym sukcesie Harrego i jego paczki, nie napisze nic więcej, po prostu sądziłam, że chyba nie może napisać nic ... ( ? ) lepszego. Byłam w błędzie. Przyznaję ze skruchą, że myliłam się co do Rowling.
"Trafny wybór" to opis mieszkańców małego miasteczka w chwili kiedy jeden z nich umiera, i nie jest to zwykły obywatel, ale radny, i trener drużyny wioślarskiej. Po jego śmierci kilku mieszkańców zaczyna walczyć o jego miejsce w radzie, natomiast nikt nie ma ochoty zająć się młodymi wioślarkami. To właśnie po jego śmierci w miasteczku - małym, prowincjonalnym, pełnym obłudy, gdzie wszyscy myślą tylko o sobie, nie dbając o potrzeby innych - rozgrywa się kilka dramatów.
Autorka opisuje zachowania ludzi - jedni walczą o władzę, inni o przetrwanie...
Choć na początku książkę czyta się dość ciężko ze względu na opisy wielu nieprzyjemnych osób, to jednak po kilku rozdziałach akcja nabiera tempa, rozkręca się, a bohaterowie pokazują nam swoje prawdziwe oblicza.
Rowling porusza problemy nastolatków w okresie dojrzewania, opisuje ich problemy, ich pragnienia, ich upadki.
Opowieść kończy się dramatem jednej z nastolatek i jej trzy letniego brata. Bardzo smutne zakończenie.
Zmusza nas do refleksji.
Zmusza do pomyślenia inaczej o ludziach żyjących na marginesie społeczeństwa.
Książka poruszająca i smutna, godna przeczytania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz