wtorek, 19 kwietnia 2016

Aplikacje dla kobiet w ciąży/Test

Witajcie,
Dzisiaj mam dla Was kilka słów o aplikacjach dla przyszłych mam.
Kiedy dowiedziałam się, że jestem w ciąży praktycznie po wyjściu z gabinetu lekarskiego postanowiłam poszukać jakichś fajnych aplikacji na telefon. Okazało się, że jest ich sporo. Przez tych kilka ciążowych miesięcy przetestowałam kilka, i te najlepsze chcę Wam polecić.

Pierwsze dwie, o których Wam napiszę były ze mną od początku do końca, bo po prostu okazały się znakomite. Przejrzyste, intuicyjne, opisywały każdy kolejny tydzień ciąży z uwzględnieniem wzrostu
 i wagi maluszka. Mówiły o możliwych dolegliwościach przyszłej mamy, jak również o badaniach, które musi wykonać.
Aplikacje są bezpłatne. Mój telefon to smartfon z systemem android. Po pobraniu aplikacji musicie tylko wpisać swoje imię, datę ostatniej miesiączki, i gotowe.

Pierwsza aplikacja to  "Moja Ciąża".
Bardzo fajna i rzetelna. Poczytacie sporo o dziecko, ale i o sobie.






Kolejna to "Happy Baby".
Również sporo informacji o dziecku, o mamie, i fajne obrazowe porównania wielkości dziecka do owoców i warzyw. Do tego funkcja "Timeline", gdzie tydzień po tygodniu macie rozpiskę badań, które musicie wykonać, jak również rozpiskę nowych umiejętności Waszego maluszka.






Świetny był również "Asystent ciążowy". Jego największą zaletą było to, że nie można było tygodni ciąży przewinąć do przodu. Uwierzcie mi, że w pozostałych aplikacjach wybiegałam z lekturą nawet o kilka tygodni, a to nie było dobre...
Dlatego "Asystent" był pod tym względem świetny, dodatkowo waga dziecka z USG najbardziej pokrywała się właśnie 
z orientacyjną wagą podawaną przez tą aplikację.
Do tego na każdy tydzień miał dla Nas nową dawkę zdjęć malucha.



Aplikacja "Tantum Rosa-Tajemnica ciąży", co prawda nie odlicza każdego tygodnia z osobna, ale ma inne fajne funkcje. Oprócz daty porodu obliczycie również dni płodne, i płeć dziecka, oczywiście orientacyjnie, ale u mnie trafiło :)
Posiada listę rzeczy do szpitala, i dużo porad dotyczących diety 
w ciąży, połogu, pierwszych chwil z dzieckiem. Możecie zapisać imiona, nad którymi się zastanawiacie, i wrócić do nich po jakimś czasie.




Następna godna polecenia apka to "Ciąża Sprout".
Po najechaniu na kółeczka przeczytacie, co aktualnie słychać 
u Waszej dzidzi. Aplikacja dodatkowo posiada fajny wykres ciąży, gdzie do każdego tygodnia przyporządkowane są badania, które powinny być w danym czasie wykonane, jak również najważniejsze skoki rozwojowe dziecka.
Do tego poczytać możemy po dwie porady lekarza na każdy nowy tydzień.







Na koniec kilka słów o aplikacjach, które u mnie się nie sprawdziły. Mianowicie były to "Expecting Baby" i "HiMommy". Dlaczego mnie zawiodły? Były mało przejrzyste, do tego dostarczały małe dawki informacji, niczym mnie nie zaskoczyły. Nie posiadały żadnych fajnych funkcji. 

Jeśli szukacie jakiejś fajnej aplikacji dla siebie to mam nadzieję, że ten wpis się Wam przyda.

Pozdrawiam
MM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz