sobota, 16 kwietnia 2016

Ubrania dla noworodka/wyprawka

Witajcie. 
Dzisiaj wpis dla przyszłych mam o tym, co bardzo przyjemne 
w oczekiwaniu na dzidka, czyli wyprawka.

Większość kobiet dowiadujących się o ciąży oczami wyobraźni od początku widzi swojego maluszka codziennie wystrojonego w inne, słodkie ubranka. Odwiedza sklepy stacjonarne, i te internetowe, wzdycha z zachwytu, kiedy jednak przychodzi moment zakupów ciężko się zdecydować na te konkretne rzeczy, modele, bo wybór jest ogromny, rozpiętość cenowa również. Jak nie zwariować w tym zakupowym szaleństwie? Ile tak naprawdę nasze nowo narodzone dziecko potrzebuje ubrań?
Będąc w pierwszej ciąży nie miałam o tym pojęcia, kupowałam więc intuicyjnie, trochę tego, trochę owego, trochę tu, trochę tam. Po powrocie ze szpitala musiałam szybko domówić kilka pajacyków, dodatkowy kocyk, ręcznik, rożek. Przy drugim dziecku jestem już nieco lepiej zorientowana.
Dla mnie podstawą garderoby niemowlaka są pajacyki i body. Wygodne dla dziecka, łatwe do zakładania i zdejmowania. Najmniejszy rozmiar dla noworodka urodzonego w terminie to 56. Po około miesiącu albo szybciej, zależy jak duże dziecko urodzimy spokojnie założymy już rozmiar 62, a za moment 68 itd. Oczywiście każde dziecko jest inne, na początku najlepiej więc zaopatrzyć się w rzeczy w tych dwóch początkowych rozmiarach.

Potrzebujemy:

6-8 par pajacyków
4-6 body
3-4 śpiochy i kaftaniki/koszulki
3-4 pół śpiochy (spodnie, getry)
2-3 czapki
2-3 pary skarpetek
ciepły kombinezon, jeśli rodzimy jesienią-zimą
2 rożki, jeśli rodzimy jesienią, zimą
2 ręczniki najlepiej z kapturem
2 kocyki-do domu i na wyjścia
kilka pieluszek tetrowych

Wszystkie ubranka musimy koniecznie przed pierwszym użyciem wyprać w specjalnym dla noworodków proszku czy płynie, najlepiej w wysokiej temperaturze (60 stopni). Dobrze jest też wszystko później wyprasować, aby mieć pewność, że pokonaliśmy wszelkie zarazy.

Takie piękne body-moje ulubione.
Pan Koszulka, na allegro koszulkownia_com.


Słodkie pajacyki.
Trzy pak firmy Nutmeg.


Pajacyki firmy Next, również trzy pak.


Czapeczki Pepco.



Skarpetki Lidl.


Więcej zdjęć ubranek i akcesoriów będzie pojawiać się na bieżąco na fb,a być może również na instagramie - o ile uda mi się go ogarnąć.
Pozdrawiam
MM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz